9/11 är FARS DAG!

Idag hedras fäder i hela landet på sin egen dag. Jag tycker ju då att det ska man göra alltid men idag är det väl lite speciellt då!

Min pappa är lantbrukare. Det har han varit i hela sitt liv och han trivs med det. Det har ju även inneburit att jag fått växa upp på landet, först i ett hus och sen på släktgården. Jag har haft möjligheten att vara i skogen, på stranden, ha häst och fått en bra barndom. Jag har då även fått åka långt till skolan (på högstadiet) och haft långt till kompisar i stan men skjuts har alltid funnits! Min pappa är en hjälte i mina ögon. Som lantbrukare så sliter man hårt under vissa perioder på året och man gör det för att få in pengar så det täcker räkningar och mat och nödvändigheter. Pappa har slitit hårt och förtjänar allt gott som finns. Jag och mina bröder fick en fantastisk barndom och det är jag tacksam för!!!
Vi gör nu samma sak för vår dotter. Vi bor på landet, mitt i skogen på ett berg i en pytteliten by. Hanna kommer att få växa upp i skogen med närheten till djur och natur, sjöarna inpå hus-knuten och föräldrar som alltid kommer att ställa upp med skjuts när det behövs!

Idag hedrar jag min pappa, han är den bästa pappan som finns och jag älskar dig pappa!!!

Många kramar på fars dag från din dotter i jämtland.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vilken härlig barndom du haft :)



Och så skönt att ni snart har mannen hemma igen, kan man få en bättre julklapp?



Och du? Grattis till jobbet! Det kommer du att klara galant :)



Sköt om dig!

Kram

2008-11-12 @ 13:18:05
URL: http://www.nillashem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0